Temalista

torsdag 5 december 2013

356. Åttio (351 av 365)


Absolut åttio!



11 kommentarer:

  1. Nej, nu fattar jag ingenting!

    SvaraRadera
  2. åh, dessa vackra tegelarbeten! Vackra speglingar i fönstren!

    SvaraRadera
  3. Ja nog var det 80 alltid, smart tänkt

    SvaraRadera
  4. *S* Det tog mig en stund, men NU så!

    SvaraRadera
  5. Ja, 80 blev det. Fiffigt. // Biggan

    SvaraRadera
  6. Bra lösning på temat och 80 blev det ;D

    SvaraRadera
  7. Japp, såg nått liknande i våras! Härlig gammal byggnad som du fångat! Undrar om det inte ligger nära Södermälarstrand vid gamla bryggeriet och ser att du står på ovansidan i speglingen från fönsterna!!! Kram ;D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej inte Södermälarstrand - jag står på kyrkogården vid Katarina kyrka.

      Radera
  8. Vackra gamla fönster och visst är det 80 rutor om man räknar efter. Får mig att tänka på en av mina egna lösningar men där var det en byggnad av betydligt blygsammare storlek. Man blir fulla av beundran när man ser vilket arbete som ligger bakom dessa gamla tegelfasader. Som fönstrens böjda övre karm och dekorationskanten under takutsprånget med alla de små bågarna. Tänk vilken tid och skicklighet det måste ha krävt!

    SvaraRadera